2011. október 24., hétfő

Építkezés gyorsan, tisztán és sportosan



Ha körbenézünk Szingapúrban, a rengeteg építkezés óriásdaruit láthatjuk mindenfelé. Főleg a belső kerületekben nem találni olyan utcát, ahol ne állna egy vagy kettő belőlük. Ha meg nincs daru, akkor ott egész biztosan a legújabb metróvonal soron következő állomását fúrják a föld alatt.
A mi környékünkön is legalább 6 új felhőkarcolót húznak fel – szuperszónikus sebességgel.
Milyen szerencsésnek érezheti magát odahaza az, aki 1 éven belül beköltözhet az egy-két szintes házikójába, de ahhoz képest ez itt tényleg már az olimpiai döntő.

Egy 30-40 emeletes épület általában másfél év alatt kerül átadásra – persze ehhez azért kell némi dopping is. Azaz fagyveszélytől nem kell tartani, nincs munkaszüneti nap és bizony éjjel 10-ig tart a munkaidő. Az indiai vendégmunkások szorgosan teszik a dolgukat, sosem látom őket lazsálni, 1 órás cigiszüneteket tartani és valahogy mindig minden olyan flottul halad.
És tisztán.
Ha egy építkezésről kigördül egy teherautó, akkor azt előtte jó alaposan lecsutakolják, nehogy véletlenül sáros gumikkal hajtson az utcára.
Reggel pedig tornaórával indul a nap.

Sokszor érzem, hogy a magyar szemüvegem keresztül furcsa „látomásaim” vannak, no ez az építkezés műfaj is egy ilyen kategória.

bal lábkörzés...

5 megjegyzés:

  1. A torna óráról saját fotó vagy valahonnan szerezted? Hihetetlen! Mármint a torna.

    VálaszTörlés
  2. saját fotó, a 25.-ről fókuszálva, zúmolva vagy inkább ráközelítve.
    de leírom inkább eszperente, így szegény Kazinczyt tuti megpördítem a sírjában:

    egy remek szerkezettel levettem eme embereket legyen Nektek csemege. de szerencse terepre nem kellett lemennem, mert emeletem egekben. sejtheted, remegtem egy keveset, de nem estem le...


    de ha már így belejöttem, azaz lelkesen belemelegedtem :-)

    eltelt hetekben szereztem kedves perceket? lehetne esetleg csere-bere leveleket petyegnetek?
    csendben megjegyzem, lelkem kesereg, mert kevesen leveleztek velem. help! mentsetek meg! messze keveredtem el, de Veletek nem betegszem meg...

    VálaszTörlés
  3. Ez remek! Ne keseregj, felesleges lelked terhelned. Nekem nem megy e nyelv, mekegve nehezen remekelek.

    Viszont Edit néni elküldte a Katona színház kiadványát, lehet csemegézni majd. Teszek ajánlásokat neked.

    VálaszTörlés
  4. Szűcs Gabriella2011. október 26. 22:51

    Persze Pest messze, de ne legyen kegyed keleten elveszve (he-he, verselek!),
    mert nekem sem kedvez e nyelvezet, eszem tekergetem, s szemem meresztem, de nem megy ez nekem sem!
    Befejezem. Nem lett terjedelmes e levelem, ellenben nem elvesztegetett este ez! Kedved teljen benne...reggel!:)
    Gebe

    VálaszTörlés
  5. Remek! Megleptetek! Megy ez nektek, belemelegedtek s egyszerre eszperente verseltek. Ezzel nekem kellemes perceket szereztetek.
    E-vel rengeteg verses felelet keletkezhet, melyen emberek nevetnek, de esetleg nem...lehet nem mernek, mert ez gyerekes?
    Ejnye-bejnye! Ez cseppet sem helyes! Nevessetek emberek! Kell ez nektek! Persze egyszer fent, egyszer lent, de mert nevettek, ezzel nem lesztek levertek s receptre sem kell vegyszert bevennetek.
    Helyette reggelente nevetve keljetek, de este se menjen el kedvetek, legyen egy HE-HE-HE kedvenc eledeletek!!!!

    Szeretettel lejegyezte messze keleten, egy emberekkel telt helyen, rengeteg meleg percet elszenvedett, de kedvet nem szegett, gyermeteg, de lelkes eszement....

    VálaszTörlés