2011. július 26., kedd

Kínai főzőcske 1.

Csak azért a számozás, mert ebben a témában még igyekszem többször elmerülni.

Sajnos még mindig nem érkezett meg a hajós szállítmányunk - benne a konyhai arzenálommal - de azért addig is próbálom áthidalni valahogy a főzés problémáját (ventilátort mindenesetre már beszereztem). Bár egy legénylakásba is kevés lenne az, amit átmenetileg konyhai felszerelés gyanánt kaptunk, de azért egy gyors kínai vacsora még így is megoldható. Csak a hatalmas alapanyag választék láttán bizonytalanodik el az ember lánya, hogy most akkor melyik zöldséget, olajat, szószt, tésztát vagy egyéb nyalánkságot vegye...

Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb kínai étel, amivel már otthon is próbálkoztam, de valahogy itt jobb lett az íze - vagy csak a környezet ízesítette meg?

Szezámolajon gyorsan megpirítottam a felaprított csirkét, majd félretettem, a zöldségek csak ezután következtek - bármi jó, lényeg hogy minél színesebb legyen. Végül a kifőtt tésztával együtt az összeset átforgattam - akkor adtam hozzá a szójaszószt, az oysterszószt és egy kicsi sherryt.
Lehet még megszórni egy kis pirított mogyoróval vagy szezámmaggal és persze ízlés szerint valami csípős fűszerrel is megbolondíthatjuk. A legjobb ha wokot használunk, mert abban gyorsan lehet pirítani, mert ha pirítás helyett párolódni kezd és így levet ereszt a hús vagy a zöldség, akkor már nem az igazi...

Jó étvágyat!



3 megjegyzés:

  1. 美術中國是一個快速晚餐!

    VálaszTörlés
  2. Bálint, ezt még én is értem, valami nehezebbet!:)))
    Ez az alapkaja is nagyon guszta, várom a többit. A hús fölött az a dióhéjszerű valami az micsoda? Tészta?

    VálaszTörlés