2012. augusztus 31., péntek

Keleti főzőcske - ezúttal thai módra



Rájöttem, hogy már régen raktam fel receptet a blogra, így talán itt az ideje egy kis thai torkoskodásnak.

Ez is egyszerű és nagyszerű, no meg szó szerint is marha finom étel.

Pikáns íze a pácnak köszönhető, ami egy gyömbér/chili/fokhagyma/szója/sherry keverék.
Én az itt kapható ún. cooking sherry-t használtam, ami sózott likőrbor, de bármilyen édesebb bor is megteszi, a sózás pedig külön is megoldható.

Néhány óráig - de még jobb ha egy éjszakán át  - pácoljuk, majd leszűrjük a kicsi és vékony szeletekre vágott marhahúst és wokban kevés olajon addig sütjük, amíg szép ropósra nem pirul. Ezután kivesszük a készre sütött húsdarabokat, hogy a szeletekre vágott hagymát is megpirítsuk. Most már visszakerülhet a husi a hagyma mellé, a spenótot viszont csak ezután dobjuk bele, mert annak tényleg elég néhány közös átforgatás, hogy egy picikét összeessen. Rizzsel tálaljuk. Jó étvágyat!

Hozzávalók - 1/2 kiló marhahúshoz (fartő vagy hátszín)

páclé:
4 evőkanál édes chili szósz
2 evőkanál szója szósz
2 teáskanál reszelt gyömbér
1 evőkanál sherry
néhány gerezd zúzott fokhagyma

2 nagy fej vöröshagyma szélesebb szeletekre vágva
két maroknyi friss spenót
pici olaj a sütéshez
+ köretként rizs






3 megjegyzés:

  1. Valóban nagyon finom, Gergővel elkészítettük. De máskor kicsit könnyebben beszerezhető alapanyagokat ajánlj. Szójaszósz, gyömbér - a konyhaszekrényből; édes chili - a tescoból; csak egy pillanat. Node spenótot kapni szeptember 1-én Budafokon - lehetetlen. Jelentem rukkolával is működik, zöld-zöld alapon.
    Juli

    VálaszTörlés
  2. :-)
    pedig igyekeztem nem túl komplikáltat választani, de azért örülök, hogy jól sikerült.

    VálaszTörlés
  3. Sajnos a gyömbért kicsit eltúloztam, a spenótot cukkinire a marhahúst pedig disznóra cseréltem, és isteni lett még így is!!!!!!
    Köszi Mary :)))

    VálaszTörlés